Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Tak jak je to s tím pojistným plněním?

10. 11. 2015 23:25:43
nad tím mnohokráte kroutím hlavou a nemohu se smířit s tím, jak ty pojišťovny postupují a čím, že se to vlastně řídí. Ano jsou to jejich interní předpisy, a nějaké zákony? ty vesele a bez skrupulí obcházejí.

k napsání tohoto blogu mne inspirovala relace v Hlavních zprávách na ČT 1 Události a komentáře vysílaná dne 8.11.2015 a přikládám link, kde si celou relaci můžete poslechnout sami . Relace je zajímavá, na mnoho věcí v ní je poukázáno ale ten rozbor celé relace, není dle mého názoru až tak ze široka úplný - objektivní.

A proto se o něj pokusím sám

některé autoservisy si stěžují, že jsou v nevýhodě , jelikož nemají podepsanou smlouvu s pojišťovnou, a proto jím pojišťovny neproplatí vystavené faktury za provedenou opravu - v relaci se hovoří o " krácení ". Že to je nejen plivnutí do tváře servisům, za jejich odvedenou práci, ale zároveň protizákonné, o tom se už v relaci nemluví. (asi nebyl čas)

První případ jisté paní, které bylo nabouráno zaparkované vozidlo, v relaci je ukázáno, že došlo k poškození P nárazníku, LP blatníku, ochranná lišta P blatníku ( vše v laku ). Faktura byla servisem, který provedl opravu vystavena na částku tuším kolem 22 tisíc a pojišťovna proplatila polovinu. V relaci je rovněž uvedeno, že si poškozená servis vybrala podle dostupných recenzí. ( že není servis jako servis o tom se tu rozepisovat nebudu ) Nicméně když paní volala na pojišťovnu a dotazovala se proč byla uhrazena jen polovina z vyfakturovaných peněz,tak jí bylo sděleno nějakou paní ,( v tom případě to byla pouze paní likvidátorka ) že už je to starší auto, a že už mi stačí prostě náhražka a že není potřeba originální díl.

Tu větu jsem záměrně zdůraznil, jelikož se jedná o vyjádření pojišťovny. U této věty bych se ale rád pozastavil, jelikož v relaci, už o tom nebyla ani zmínka. ( asi zase nebyl čas)

Jakým právem takto pojišťovna rozhodla? Kdo ji dal právo rozhodnout o tom, že tam budu mít náhražku a že není potřeba originální díl? Byl mi poškozen originální díl a nebo náhražka? Jaký je cenový rozdíl mezi originálem a náhražkou. A jak dlouho si to poškození nechají libit? nechávat takto okrádat? Vím, že každý jsme jiný a někdo věci řeší a někdo prostě ne, a smíří se s tím, co dostal. A je to tak správně?

A už jsme u druhého případu

jistý pán měl poškozené vozidlo s pojistným plněním nesouhlasil a dožadoval se svých práv prostřednictvím soudu a co myslíte?? ano uspěl. Trvalo to sice rok a půl , jak je v relaci zmíněno ale je to ten správný příklad pro poškozené jak se bránit proti pojišťovnám, strach z možného prohrání soudního sporu nutno odložit do skříně a jít do toho. Pokud se na to poškozený necítí, je na internetu nemálo společností , které se vašimi nároky zabývají - a na základě plné moci za vás věc u soudu dořeší.

V relaci už o tom není ani zmínka, ale pojišťovna musela zaplatit vše co si nárokoval, a na sto procent jsem přesvědčen, že musela, zaplatit i úroky z prodlení a soudní výlohy poškozeného. Nebojte se

Pak se v relaci objeví i jistá mluvčí nejmenované pojišťovny, která doslova říká:

těmto situacím můžeme předcházet, a proto taky všem motoristům doporučujeme aby využívaly pro opravu smluvních servisů... a střich.

Co nám tato věta řekla? - spíše nás nutí k tomu, abychom využívaly smluvní servisy pojišťovny ( viníka) jen nějak zapoměla dodat proč, nebo co mne k tomu nutí,abych využíval smluvní servisy pojišťovny , mám svůj servis na který jsem zvyklý a proč to mám měnit? na základě čeho? doporučení je hezké ale rozhodnutím je na mne a nikdo mne jako poškozeného nesmí nutit k tomu abych poškozené vozidlo dal do opravny - servisu který je smluvní s tou či onou pojišťovnou. To už v relaci jaksi není zmíněno, možná záměrně, ale já to nenatáčel. Hned na to byla reakce nejmenovaného advokáta a to zase jen ve zkratce, že existuje nějaká bloková vyjímka, která zakazuje rozdělovat na autorizované a neautorizované. Co to je ta bloková vyjímka? odkaz najdete zde

Pak relace přeskakuje k rozhodnutí ústavního soudu, dále rozepisovat nebudu.

Nicméně dále z relace vyplývá že krácení pojistného plnění je běžnou praxí. a tu se mi chce...... jak to, že to je běžnou praxí?? kdo to těm pojišťovnám dovolil?? odpověď je jednoduchá, jste to vy poškození jelikož se nedomáháte svých oprávněných nároků.

Tak co?? oči otevřené?? budete vy poškození s tím něco dělat?? a nebo si zajdete na pivo, zanadáváte si jaký že je to tu bordel, a necháte pojišťovnu pojišťovnou , která se vám tímto směje.

Poslední otázka? řídíme se zákony a nebo interními předpisy pojišťovny?

Přeji všem hodně úspěchů a hlavně odvahy v boji proti špatnému pojistnému plnění.

Autor: Ivan Dřínek | úterý 10.11.2015 23:25 | karma článku: 20.97 | přečteno: 861x

Další články blogera

Ivan Dřínek

Vybržďování - fenomén dnešní doby?

pane jo, kde se to pořád v nás lidech bere ? co je to za módu, co nás k tomu vede ? je to pořekadlo " oko za oko, zub za zub ? Nechtěl by mi nějaký zbloudilý čtenář prozradit odkud se tento fenoném dnešní doby bere ?

13.10.2017 v 0:01 | Karma článku: 30.38 | Přečteno: 2100 | Diskuse

Ivan Dřínek

Haló, lidi, jak se máte?

denně čtu články na iDnes, na novinkách, poslouchám rádio, televizi, zprávy ČT, Nova, Prima, Barrandov, ČT24, sleduji předvolební debaty, poslouchám lídry stran, jejich názory, představy, jejich plány, volební programy,

12.10.2017 v 22:03 | Karma článku: 9.39 | Přečteno: 238 | Diskuse

Ivan Dřínek

Nehoda

ta se může stát komukoliv z nás, je otázkou, jak se zachováme, co uděláme, vždy to bude vizitka toho kdo nehodu způsobil - jak se zachoval.

16.1.2017 v 21:08 | Karma článku: 10.42 | Přečteno: 580 | Diskuse

Ivan Dřínek

Emoce? Ego? nebo co ?

k napsání tohoto článku mne vyprovokoval článek na iDnes - odkaz zde: http://brno.idnes.cz/agresivni-ridic-dalnice-couvani-srazka-dys-/brno-zpravy.aspx?c=A170116_093357_brno-zpravy_krut

16.1.2017 v 14:16 | Karma článku: 14.57 | Přečteno: 283 | Diskuse

Další články z rubriky Ostatní

Štěpánka Semecká

Nesuď člověka podle jeho Kliniky

Další nedělní glosa o tom, jak je jednoduché někoho zaškatulkovat a odsoudit ještě před tím, než bychom znali jeho příběh.

22.10.2017 v 20:46 | Karma článku: 7.74 | Přečteno: 431 | Diskuse

Jan Pražák

Jak Maruška potkala strašně hrubýho cikána

Jela jsem za mamkou. Bydlí sama v domku kousek za Příbramí a v pátek ráno mi volala, že si podvrkla kotník. Tak jsem hned po práci sedla Na Knížecí na autobus a vyrazila.

22.10.2017 v 20:35 | Karma článku: 19.09 | Přečteno: 611 | Diskuse

Most mezi námi

S Mistry na retro výstavě ve Slunečnici

Nezahálíme, jedeme naplno! V Domově seniorů Nová slunečnice se konala retro výstava Střípky našich životů III. Pro tuto příležitost jsme si připravili program, tentokrát v duchu poezie a francouzského šansonu.

22.10.2017 v 18:18 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 53 | Diskuse

Renata Šindelářová

Co bych si počala bez svého telefonu

Každý den ho nutně potřebuju. Je to můj budík, kalendář, foťák, hodinky, závaží v kabelce, podložka pod vrklavou židli, dobrá výmluva z trapného hovoru, moje mapa, můj jízdní řád i krácení dlouhé chvíle ve vlaku.

22.10.2017 v 15:49 | Karma článku: 8.22 | Přečteno: 156 | Diskuse

Jaroslav Kvapil

Jaký bude další vývoj po volbách?

Volby dopadly tak, jak nikdo nečekal. Někteří sice tvrdí, že ano, ale to jsou jen takové pobitevně generálské řeči. Asi se dalo předpokládat vítězství ANO, ale že za sebou povleče ocas osmi slabých, a ještě slabších stran, to ne...

22.10.2017 v 14:27 | Karma článku: 10.96 | Přečteno: 452 | Diskuse
Počet článků 18 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1011

občan této země, profesí soudní znalec oboru Ekonomika - odhad a ceny motorových vozidel, stanovení výše majetkové újmy.



Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.